Bella goes husmoderlig.. och minns tillbaka

Det är nästan läskigt.. jag har funnit mig själv bakandes, diskandes och städandes många gånger under de senaste dagarna. Igår nådde det nog toppen när jag stod med förkläde på mig och bakade 5 plåtar med kringlor.. 3 jävla satser gjorde jag.. min familj är verkligen galna när det gäller de kringlorna, så jag får snällt ställa upp och baka.. Sen slängde jag ihop en kladdkaka igår innan bonde, eftersom det var sista avsnittet på säsongen.. viktiga grejer!
Idag har jag gjort en sats tryffel till (gjorde två i helgen).. och mina julmuffins.. nu måste jag snart sluta.. kommer fastna i köket annars.  Dock måste jag nog fortsätta imorgon med en sats pepparkakor till, för de andra är snart slut.. jösses..

Idag städade jag mitt rum också.. det var verkligen på tiden.. sanitär olägenhet kan man kalla det.. men nu är det rent och fint... härligt.. jag älskar att gå och lägga mig i nya lakan när rummet är nystädat.. jag borde göra det oftare, men jag har aldrig motivationen till det. När jag städade så lyssnade jag på en skiva som jag gjorde 2003... jag längtar tillbaka.. jag vill vara 14 år igen, då blev jag helt varm så fort jag hörde "Nothing else matters".. den är fortfarande bra, men då betydde den verkligen något. Det var det året vi var i england, och den spelades hela tiden. G spelade den enbart för mig uppe i skogen, och det kändes skönt att vara sådär tonårsförälskad eller vad man ska kalla det. Det kändes skönt att gräta när jag åkte därifrån, och sakna honom trots att jag visste att det inte skulle bli något.
Jag saknar pirret i magen som fanns där. kramen på stranden, huvudet mot min axel på tåget, sista kvällen.. jag minns det som det var igår.. ganska kul att tänka tillbaka på.. kommer nog aldrig glömma det, trots att det inte var mycket. Jag kommer alltid minnas sommaren och hösten 2003 som en bra tid.

Imorgon ska jag och Asa gå på bio.. det ska bli mysigt.. "Förtrollad" på den tidiga föreställningen.. kan bli vi och massa barn, men det är det värt :-).. Tror att den kommer bli underbar!.. Innan dess ska jag bara på hemligt uppdrag åt pappa och  köpa en present till Olle..vad köper man egentligen till en 6årig pojke? Jag har noll inspiration.. så skriv gärna.

Vet inte riktigt hur jag känner längre.. verkar som att allt har ändrats på något sätt.. jag har alltid haft massa julkänsla varje jul, men icke i år.. jag  känner mig ganska likgiltig inför det mesta faktiskt.. känns lite tråkigt.. jag kan liksom inte vara arg.. vill inte vara ledsen längre.. hjärtat slår knappt ens hårdare när jag hör ifrån mina forna riddare.. rolig omskrivning.. men det gäller inte specifikt en person.. det finns så många som påverkar mitt liv.. Jag kanske har mognat?.. om det är så här det ska vara så är det lite trisst.. jag vill liksom känna något... känns bara som en fasad med känslor.. usch.. Kan inte alla bara få vara riktigt lyckliga.. för en gångs skull..?

   "I have this theory, that every now and then a person should get what they want right when they want it. It keeps you optimistic."
- Russel Corwin, "Six feet under"

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0