Förtrollad - "True love's kiss"

Ikväll var jag och såg "Förtrollad" med Asa.. shit vad söt den var.. äkta disneykänsla rakt igenom.. man ville bara vara där också.. kanske inte sjunga hela tiden, men att ha känslan i kroppen.. och helst av allt ha Patrick Dempsey.. trodde att jag skulle svimma när de dansade och han sjöng lite.. shit! Han är inte att leka med!..Nice hela han!..

På tal om nice så kollade jag på de bästa bitarna ur My so-called life idag.. (det förklarar det förra inlägget).. och jag får direkt tillbaka känslan.. shit vad bra det!.. Alla som inte har sett mscl borde gensat ladda ner det (svårt att få tag i och köpa).. Den serien är helt underbar, och den känns så verklig på något sätt. Jag fattar själv att killar som Catalano inte finns i skövde.. men han är liksom mänsklig i serien.. han har också sina fel och brister.
jag kände igen mig läskigt mycket i scenen när buffalo thom spelar och Catalano spelar biljard. jag vet precis hur hon känner.. det är inte riktigt samma sak.. men när jag såg Angelas min så visste jag precis hur det kändes.. så var det kvällen som jag mår illa av att tänka på.. exakt så.. fy fan!.. Jag borde läggas in någonstans, för jag jämför mitt liv med en tv-serie.. men det stämmer in så väl. Jag och Åsa får lätt ha ett maraton under lovet!

Imorgon kommer Batte hem, och på söndag kommer becka också.. det ska bli mysigt att hela familjen kan samlas på jul, och eftersom vi inte byter julklappar i år så är det inget hets.. ska bli jätteskönt. Nu har nog magen blivit större också.. det känns så overkligt att becka ska ha barn.. jag ska liksom bli moster i mars (och enligt Erik så blir han morbror).. det ska bli jättekul, men det är en stor förändring!..

Jag är nog en ganska svag människa.. för det mesta. Och även om jag är naiv många gånger så har jag märkt hur svårt jag har att lita på folk.. Seriöst så trodde jag ju att J drev med mig först.. för det har liksom hänt förut.. det ska inte behöva vara så egentligen.. men så är det tyvärr...Vill inte vara buhu-tonåring som bara klagar.. men det kändes så overkligt.. vem skulle vilja ha mig liksom?..


"Well I know I make you cry
And I know sometimes you wanna die
But do you really feel alive
Without me?
If so: be free.
If not: leave her for me."

Kommentarer
Postat av: Sofia

Vem skulle inte vilja ha dig?

2007-12-22 @ 02:27:41
URL: http://sofiabengtsson.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0