Håll min hand när det blåser

Jahapp.. snart är ännu en dag till ända (jag måste sluta skriva mina mupputtryck.. jag blir ju konstig av det).. Idag har det varit en lång dag.. jag är riktigt trött, men har för dålig motivation för att gå och lägga mig. Jag borde egentligen göra massa grejor.. som att plugga röven av mig (eller ja, skriva 5 arbeten).. men jag orkar verkligen inte.. är verkligen inte motiverad att göra någonting..usch.. hur gör folk för att orka?

Var på stan med Amanda idag,... det var roligt.. sen träffade vi Asa också.. hon hade klippt sig.. och det blev jättefint!!.. i har nu planerat att gå och se "förtrollad".. om någon vill hänga på så är det bara att säga till..Den kommer nog vara grym!

Ikväll var vi och bakade pepparkakor hos Erik Y. det var ganska kul.. men att baka pepparkakor blir sjukt tråkigt efter ett tag.. "man tröttnar efter typ 3" sa Fabian.. då hade han gjort tre på hela kvällen :P.. synd att jag är så trött bara, och att det inte kom fler folk dit.. alltid roligare när man är flera.. Men pollypåsen med julsmak var spännande.. marsipan var skitgod!, men kanel var det värsta jag har smakat!. usch.. vidrigt!

Jag känner en känsla av saknad ibland... men jag kan inte riktigt sätta fingret på vad jag saknar.. eller jo, det är klart att jag kan.. men jag tror inte bara att det ör det. Jag vill liksom ha något, veta något.. men jag vet inte vad.. usch..jag vill veta vad jag ska göra med mitt liv också.. men jag vill ändå inte planera.. jag vill lyckas i skolan, men helst inte plugga.. jag vill bli kär, men inte bli sårad.. Det är så svårt att hitta rätt vägar att gå.. allt kan påverka hur ens liv ser ut sen.

Jag gick och tänkte på det som mammas kompis Erik sa på alternativmässan.. Det är läskigt hur rätt han hade då.. han visste precis vad jag var rädd för, och nu har jag lyckats med det han sa till mig ändå.. det är nästan obehagligt när man tänker på det i efterhand. Han sa att jag hade mycket kärlek i mitt hjärta.. nästan lite för mycket.. att jag kunde skrämma folk om jag släppte ut det.. det gör jag nog.. förlåt om jag skrämmer er.. ska försöka tänka på det.. känns helt sjukt.. men det känns som det han sa var sant.. obehaglig upplevelse.

Nu ska jag nog sluta.. Bonde söker fru imorgon och på torsdag! Jackpot den här veckan :-D

"Det är så lätt att kasta kärlek där den vackert tas emot"

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0