Känslan försvinner inte så lätt...

Hemma igen nu.. det har varit en jättemysig helg i Linköping.. och jag vill redan tillbaka dit.
Jag fick spendera tråkig tid på bussen i fredags.. lite segt, men jag hann läsa allt som vi har i psykologin och lyssna massor på musik. Björn Afzelius ord värmde mig. När jag kom fram blev jag hämtad av hela högen med folk. Jag, Becka, Batte, Daniel och Marina åkte till HG (herrgårn) och åt och drack gott. Batte fällde kommentaren:
"Jag kommer få varna dig för lite folk här ikväll, och om någon av dem stöter på dig så kommer jag vara tvungen att döda dem".. haha.. lite överbeskyddande kanske, men han är underba ändå. Alkoholen var billig, och Daniel blev lite packad.. haha.. skoj som vanligt. Sen åkte vi hem till ryd.. Där blev det rom och cola och singstar. Batte är hemsk att sjunga med. Han kan sjunga egentligen, men när man får bättre poäng än honom så sjunger han falskt så att man börjar garva.. och då vinner han den jäveln :P.. usch. Jag har inte skrattat så mycket på länge!

igår var det julkonsert med Lihkören och ett brassband. Det var första gången jag hörde en riktig manskör.. helt otroligt bra! Jag började rysa flera gånger.. och när de spelade Christmas Fantasy satt jag och fånlog hela tiden.. shit vad bra det var!..
Senare på kvällen var det dags för Winnerbäck.. jag kan knappt beskriva känslan.. han har ett sätt som verkligen berör mig. Hans låtar är helt underbara.. känner mig så träffad varje gång. Igår var det några låtar som berörde mig som inte har gjort det förut. Helt otroligt bra iaf. När han sjöng "du hade tid" så sjöng han "Tog du dem med storm ikväll? Jag kommer faktiskt inte ihåg, men mina fingrar säger att hemmaplan var ett segertåg". då började jag gråta.. känner mig nästan som en linköpingsbo redan, så jag är nog ämnad att hamna där.

Idag har vi julpysslat lite, och ätit middag hos Batte och Marina.. det var jättemysigt.. Så härligt att umgås med syskonen.. då försvinner allt annat.

Just nu är "Love Actually" på tv.. någon kläckte ur sig att det var en tjejfilm.. och jag kan kanske hålla med..men den är helt underbar!!.. Nu är det Sarah och Carl tror jag.. det är så fint, men jag vill döda henne för hennes jävla telefon. Han är nog en av de vackraste människorna som finns också. Det gör nästan ont att se på honom.. och den kroppen.. jösses!!!  Lite på gränsen till sliskig.. men ändå!!
Filmen är helt underbar iaf.. sitter och blir helt varm i hjärtat av den.. jag vill ha det som många i den.. iaf nått..

"Jag vägrar att tro att det ordnar sig en dag. Lik förbannat så väntar jag ändå."

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0