Många år har gått...

Nu är det OC på tv.. minnen kommer tillbaka.. underbara tider när man satt som klistrad varje vecka. Seth är nog bland de snyggaste karaktärer som finns.. Han sägs vara nörden, men nej nej.. han är bäst!

Idag var inte Asa i skolan, det var tråkigt.. Vi var inte så seriösa idag ändå.. Provet gick ok, var ganska klurigt, och det är skrämmande, eftersom Rosina brukar göra lätta prov. Bajs!..
Snart är det jullov, det ska bli riktigt härligt.. jag längtar grymtmycket!.. efter det så är det bara ett halvår kvar, och det är bara att hålla ut!..

Mormor var här lite snabbt förut, hon skulle gå ut med hunden, men hunden är inte hemma (?).. så vi satt och pratade lite. Idag är det tydligen 9 år sen morfar dog. Jag har dåligt minne när det gäller daturm, så jag hade ingen aning om att det var idag. När hon sa det mindes jag allt tydligt. hans röst, alla gånger på ålderdomshemmet, begravningen. Jag hatar att jag inte hann lära känna honom ordentligt. Av allt jag har hört om honom så verkar han vara underbar.. Av det jag minns så var han det också. Ibland önskar jag att han var här, men det är han säkert också. Underbara morfar.. spelar du trumpet nu?

Jag vill ha filmkväll. Under en filt, med något varmt att dricka, någon bra film. Riktigt mysigt! Jag vill, jag vill, jag vill!

Jag ser inte direkt fram emot 4 h bussresa imorgon. Varför är tågbiljetterna till Linköping så dyra? och varför finns det inga sista-minuten. Sj är nog emot mig :-(

Skriver kanske mer sen.

"Does he drive you wild?  Or just mildly free?"

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0