Brännt barn har fått smak för värmen

jag ska härma Asa lite och citera John.. han var så rolig idag på vår lektion i "samlevnad och livstolkning". Vi har fått i uppgift att skriva ett arbete.. och då fick vi masa ämnen att välja mellan..
Ett av dem var något i stil med "är män och kvinnors sexualitet olika".. Johns kommentar var "Ja, men män vill ju lägra så många som möjligt. Och kvinnor vill ju hitta någon att suga livslusten ur".. Haha.. han är för go ibland.
Sen fanns det en som handlade om jämlikhet i sängen.. "Ni får ju fasen både rösta  och köra bil. Blir ni aldrig nöjda?" :D.. haha.. Kanske lite insöad ibland, men vi gillar honom ändå :)

Jag och Asa hade en lång diskution idag angåenden förhållanden. Det är inte det lättaste alla gånger. Vi har pratat massa gånger om hur mycket det är som helst ska stämma egentligen. Men det får på nått sätt inte bli så att allt ska klicka heller, för då kommer nog alla vara ensamma tills vi dör. Ibland kan det bara räcka med något litet, medan man någon annan gång vill ha hela grejen. Hela grejen får nog vänta, det känns lite för överväldigande.
Vi pratade lite om olika sorters förhållanden också.. distansförhållanden, helgförhållanden, kk-förhållande, lumparförhållanden, hejvisesvarjedag-förhållanden osv. Det finns så många olika.. men jag tror nog att jag håller fast vid vad jag har sagt i snart två år nu.. jag tror fortfarande på lumparförhållanden.. Det kan vara lite illa antagligen, men jag tror att det är sånt som fungerar bra också. Då blir man inte galna på varandra under veckorna.. och sen är ju lumpare ofta inte helt fel :-)

Bajs vad jag tjatar, men jag blir så uppe i allt vi hinner prata om under dagarna. Det är som sagt nice att älta sönder saker. Även om det inte betyder så mycket, som det vi pratade om idag.. det rörde inte precis upp hettsiga känslor.. men det är ändå skönt att prata sönder det. Vet att man inte är ensam om alla tankar.

Har varit och repat idag. Det var ju spännande som vanligt.. eller inte.. jag var bara sjukt trött, och huvudvärken från idag ville inte släppa. Fick ett väldigt sött sms från Becka dock. det kändes härligt.
Nästa fredag ska vi repa med kören. Då kommer Lotta bli glad :-)

Ibland känner jag mig så fjantig och naiv, men jag skulle bara vilja att alla skulle må bra. Att folk inte gick runt och mådde dåligt.. för det är skitmånga som gör det just nu..Att man kanske kunde prata om det.. men det är så jävla svårt om man inte är inställd på att göra det.. Varför är vi alla så komplicerade för?. jag vet ju att jag också är det.. men det är ju bara dumt egentligen. Jag orkar inte ens skriva om det.. för det finns ingen riktigt lösning ändå..


Känner du hur längtan tar
Hur du sträcker dig och stretar
Bakom varje hög av sand
Finns guld för den som letar
För den som letar

Kommentarer
Postat av: Åsa

jäklar vad ni pratar djupa saker.. annat är det med mina polers :P

2007-11-27 @ 21:51:18
Postat av: Bella

Jag vet, det är nästan sjukt ibland :P

2007-11-27 @ 22:19:21
URL: http://kallamigbella.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0