Come on, duty calls...

Jahapp.. nu sitter jag här igen.. Just nu är jag hundvakt åt Selma och Elis, för mamma och pappa är hos Ulla och äter skinka tror jag.. Det känns faktiskt ganska skönt att bara vara hemma den här helgen, även om jag hellre hade haft den som det var planerat från början..
Idag borde jag ha pluggat och städat, men istället somnade jag på soffan förut.. det var också riktigt skönt, men jag måste ha legat konstigt, för nu kan jag knappt stödja på mitt ena ben.. lite jobbigt kanske..men det släpper nog snart..

Idag var det alltså kårmöte.. det var lite segt som vanligt, men det var intressant under sina perioder ändå. Lite synd bara att allt tar så lång tid. Idag disskuterade vi en fråga i över en timme, och sen så visar det sig att nästan alla tyckte samma. Sånt kan jag bli lite trött på..

En sak som jag har tänkt på mycket under de senaste dagarna (och pratat mycket om med mina vänner) är hur starka roller alla har, och hur vi spelar våra roller, varje dag. En typisk sak är när man träffas och säger "heej, hur är det?".. svaret man alltid får är "bra" eller kanske "jo det är fin, lite trött bara".. det är nog sällan det riktigt stämmer.. människor mår inte alltid bra.. ibland mår vi dåligt.. men idag är det förbjudet att må dåligt. eller att visa att man mår dåligt...
Det finns mer än en person bland mina vänner som jag vet mår dåligt, ganska ofta.. och det händer att jag gör det också.. men det är sånt man inte vågar fråga om.. det blir för tryckt stämning om man tar upp det. Det är en balansgång.. för man vill ta upp det och veta hur vännen mår, men man vågar inte, för att fråga kan förstöra mer än det hjälper.. Jag hatar när man inte vet, och jag vill bara veta., när det gäller många.. men jag vågar aldrig fråga..
Jag kan skriva hur långt som helst om det här, men jag kommer aldrig fram till någon lösning.. det är det som gör det så himla svårt.. Någon som vet hur man kan göra?.. när man vill veta vad som är fel med någon, men inte vågar fråga, för att man är rädd att såra personen.. Det är väldigt svårt, och jag hittar inget svar.

Skriver nog inte mer just nu.. men det krävs att fundera över..

"Minnet av en öppen famn. I min dröm är jag trygg och varm"

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0