En naiv, paranoid grubblare... Ej stolt över det

"Jag vill tala så alla kan fatta
ja så att alla kan förstå
Både om det som är roligt och lätt
och om det som verkar svårt
Men om man talar högt och tydligt
så tycker några att man stör
och om man viskar riktigt förtroligt
så är det för många som inte hör"

Kors vad trött jag är idag.. (jag känner mig som en tant när jag säger kors, men det får jag leva med helt enkelt, för det har fastnat). Jag vet inte vad det är.. antingen beror det på att jag började 8 imorse, eller så kanske jag sover dåligt på nätterna. Idag har jag iaf gått hela dagen i skolan och drömt om att få sova.. Jag hade hela tiden planerat att sticka hem direkt och sova några timmar, men sen drog Asa med mig på stan..så så blev det inte.. men det var kul på stan så jag ska inte klaga.

Dock måste jag få klaga på en sak.. är det speladåligajulremixeriaffärernadagen idag?.. massa dåliga remixer av bra jullåtar.. jag blev nästan deppad.. varför förstör de allt?.. usch! Sen kan det ha hänt att jag blev lite bitter på carola.. Jag uttalade mig lite argt kanske, och det citatet lär hamna hos Asa (annasarahjosefina.blogg.se).. för hon skrattade så att tårarna nästan kom fram. Jag kan inte hjälpa det, jag har alltid och kommer alltid hata Carola!

Jag måste skriva lite om Stina, jag har märkt på sista tiden att jag saknar henne.. jag vill bara ha henne ibland och krama henne, skratta åt henne och prata med henne..Hon är lätt den bästa, coolaste unge som jag har träffat!

370080-8

Hur söt som helst, och så pratar hon som den lilla kaninen i tecknade Robin Hood!.. Helt underbar!.. Hon är nog nästan min idol.. helt klart bästa ungen! Åsa vi måste hitta henne igen!!! Det är mitt quest tror jag.

Jag kan verkligen inte lägga ifrån mig min bok. jag har nu kommit till stunden när den håller på att ta slut, och det vill jag inte.. så jag håller mig borta från den lite så att den räcker längre. Det funkar nog inte i all evighet.. så fort jag öppnar den så är jag helt fast. Den är underbar!

Ibland vill jag slå mig själv för att jag är så naiv, paranoid och för att jag grubblar för mycket.. Det är nog bra att jag har skaffat bloggen så jag får ur mig lite.. Då kan alla andra skratta åt mina dumma tankar också. Men ibland blir jag bara trött på mig själv.. vill ibland inte alls vara jag.. utan någon helt annan.. det vore skönt för ett tag. Vore härligt att komma bort från Skövde ett tag med.. längtar som en tok til nästa helg..för då får jag äntligen komma till linköping igen. Där känns allt oftast bättre.

Nu ska jag sova strax tror jag.. kanske kan bli lite pigg inför imorgon.. det vore inte helt fel.
God natt


"Att allt det som glimmar inte är guld, det har jag lärt mig av erfarenhet"

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0