Kompensationsledig.. jävla naturkunskap!

God morgon världen..

Idag är vi lediga från skolan.. för att det var öppet hus i lördags (attans att jag missade det.. eller inte!).. Det är underbart faktiskt.. men det skulle vara härligare om jag inte var tvungen att plugga inför det feta naturkunskapsprovet vi har imorgon.. jag hatar det så innerligt.. varför ska vi samhällare behöva läsa natur b för?.. ingen är intresserad av det,, och alla kommer glömma bort allt.. Jag har pluggat igenom hälften ungefär.. kommer kanske lyckas med g.. hoppas på det iaf!

Så glad för Asas skulle.. hon är värd allt det som är bra, och det här verkar vara något bra.. så jag ska hålla tummarna. Hoppas att det inte blir lika invecklat som mycket annat är/har blivit.. Jag onskar bara att det skulle lösa sig ordentligt för mig också.. så att jag får bort känslan av att något är fel från magen.. den ligger där hela tiden och stoppar mig från att känna mig riktigt glad.. dumma magkänsla!.. Man ska lita på sin intuition.. men ibland vill jag inte.. alla borde få mer än en chans..

Jag fick ett erbjudande av mamma för någon månad sen att följa med till Elna, hennes medium som hon träffar ibland.. Det vore riktigt häftigt, men jag vet inte hur mycket jag vågar.. förra gången började jag bara gråta.. det kändes så jobbigt och pinsamt.. de förstår ju antagligen.. men ibland är det de säger jobbigt att höra.. så jag vet inte om jag vågar... ska jag våga? Maja borde hjälpa mig våd sånna här tillfällen..

Jag önskar mig ibland framåt i tiden.. bara några månader så jag kan få se vad som har hänt.. så jag slipper undra vad som händer egentligen.. Klurigt det drä när man inte riktigt vet.. Varför ska vi vara från olika planeter?... Vore det inte bättre om vi alla var från mars, eller att alla var från venus..

Nu måste jag nog återvända till läxböckerna.. hemska tanke.. jag vill inte det.. rädda mig någon?!

Skriver mer ikväll tror jag..

" Are we in love? Do we deserve, to bear the shame of this whole world?"

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0