"Lovsång är så skönt ibland" - Hjälp?!


Ja jösses.. rubriken säger väl allt.. jag vet att det antagligen är fel, men jag har lite svårt att handskas med troende personer. Nu menar jag alltså inte alla troende personer på jorden, för då skulle jag kanske ha lite problem.. men de som skyltar med det och försöker ragga folk till sin kyrka.. Det har jag väldigt svårt att hantera. Alla ska få tro på det de vill, men ingen ska tvingas till något.

Idag har jag iaf släpat mig till skolan. Jag känner mig krassligt.. men jag måste ge sken om att jag är tillräckligt pigg för att spela laserdome imorgon.. så det är bara att bita ihop :)

Sebastian kom ju och hälsade på i skolan idag också.. trevligt.. sen var jag och Asa och fikade med honom på Pims.. inte mit favoritfik kanske.. men det funkar..
Sen var jag och Asa och fikade på Norma Jeans medans vi skrev vår projektplan.. riktigt härligt att få klart den faktiskt. Jag ska bara försöka få tummen ur och skriva rent den.. men jag sitter tyvärr här och skriver istället. Jag har en tendens att fastna här har jag märkt.

Sen jag skaffade bloggen (öh igår :P) har jag tänkt skriva min teori här... jag har faktiskt en teori som bevisar sig själv hela tiden..

Min teori är att alla personer behöver bli omtyckta (nehe?!). Ibland kan det då komma in en person i deras liv som tycker om dem väldigt mycket.. men som de egentligen inte vill ha. En smart idé som då ofta uppkommer är att man får personen som gillar en att tro att man gillar personen tillbaka (leka med andras känslor är inte snällt!, men tyvärr är det ofta såhär) Sen kan man försöka hålla personens intresse uppe hela tiden, så att han/hon tror att de faktiskt har en chans.. gärna precis på gränsen ska man ligga..så att personen som är intresserad  inte fattar något. Person nr 1 kan fortsätta leva sitt liv normalt, men ibland göra något så att person nr 2 aldrig tappar intresset. Jag förstår själv idén.. att alltid ha någon som gillar en.. det känns nog underbart.
Ett problem kan dock uppstå.. om person nr 2 träffar någon annan, och tappar intresset för nr 1. Då blir allt plötligt väldigt jobbigt. Personen som alltid ska finnas där har nu ett eget liv.. jobbigt va?
Nu kan det gå in i den desperata fasen där person nr 1 kan baktala den andres partner, slänga sig på person 2 och hoppas att känslorna fortfarande finns kvar eller hota med att alltid försvinna ur deras liv..

Det är jobbigt, men det händer.. hela tiden.. och jag har börjat märka det överallt.. Jag vet att jag är nr 2 för en person, och han är duktig på att playa mig, men jag vill inte falla i den gropen igen.. gjorde så ont förra gången. Jag vet inte om jag har ngn nr 2 själv.. kanske finns någon som jag inte tänker på.. eller om min nr 1 kanske är min nr 2 också.. (nu blir jag förvirrad själv :P)
Jag känner många ettor och tvåor.. och det märks så väl.. ganska kul att se faktiskt..

Men jösses vad långt det blev.. nu måste jag ta tag i skolarbetet.

Tjipp och hej

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0