Scones, pepparkakor och Björn

Kvällen har jag nu spenderat hos Åsa.. det var mysigt. Vi bakade sconed (gott!) och pepparkakor (gott!).. Scones och te är riktigt gott ibland, men man måste äta det med lagom lång mellanrum.. för annars tröttnar man.. Nu ska jag ge alla ett tips till när ni äter scones nästa gång.. det kan låta väldigt udda, och det tyckte jag också först... men det är väldigt gott..
Baka scones, och ät dem med philadelphia-ost och hallonmarmelad.
Låter som sagt jättekonstigt, men det är vääääääldigt gott, det kan jag lova.. tack Becka för det tipset. underbart!

Imorgon är det kårmöte, ska pallra mig dit tänkte jag.. det känns som att jag har svikit kåren lite på siståne.. jag är en del i distriktet, och jag var iväg på fst, men kåren känns lite död..Tyvärr är det nog det som håller på att hända också.. kåren går ner sig sjukt mycket. Vi tappar medlemmar och pengar hela tiden.. så det känns inte så satans positivt.. Hur kan man öka verksamheten utan engagemang?.. väldigt svårt problem som vi har.

"Den som bara blundar, är inte riktigt blind. Även om det vore satans så bekvämt".. Björn Afzelius är en av de bästa.. så är det bara!.. Jag vet att jag dansade runt till "Juanita", "Victor Jara" och "Kungens man" när jag var liten.. då förstod man inte innehållet i texterna.. men jag kände känslan redan då.. jag rös i hela kroppen när man kom till slutklämmen och jag ville sammarbtea, jag ville också vara en del av den kamp som fanns då.. även om jag var liten så fanns känslan där, och jag tror nog inte att den någonsin kommer slockna helt. Han lever fortfarande i mitt hjärta, och det kommer han nog alltid att göra. Min starkaste kämpe kommer alltid att vara Björn Afzelius.. Glöm aldrig hans ord!

Det blev kanske lite för seriöst nu, men det behövs ibland.. sånna som han kan inte glömmas bort.. det får inte hända.. han är en för stor del..
Men nu ska jag sluta skriva om honom.. jag skrämmer nästan mig själv...Jag borde kanske sova snart.. så att jag har ork med det jag ska göra imorgon.. jag tänkte först plugga lite, så att jag kan softa under veckan.. och sen rensa på mitt rum.. det behövs verkligen.. om vi nu förhoppningsvis ska flytta snart så kan det vara bra att rensa ut lite skräp först... kan vara spännande att se om jag hittar något kul..

Nu ska jag sova mina vänner.

"Svensken är en dyster jävel, men han bär på nått stot. Han kan ta i, och för det mesta är han stolt, men jag har aldrig sett nått stoltare än du min älskade"

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0