Tillsammans är man mindre ensam

Tillsammans är man mindre ensam


Detta är boken som jag läser just nu.. Den heter "tillsammans är man mindre ensam" och är skriven av den franska författarinnan Anna Gavalda.
I ettan var vi tvugna att läsa hennes novellsamling "jag skulle vilja att någon väntade på mig någonstans", och den var bara jobbig. Allt var negativt, och det hände aldrig något bra. När man började läsa varje novell så kunde man räkna ut hur den skulle sluta, på sorgligaste tänkbara sätt.. Det gjorde att den blev ganska tråki och jöbbig att läsa. Förra året innan jul så bestämde jag mig att köpa "tillsammans blir man mindre ensam" till mamma i julklapp, jag hoppades på att den inte skulle vara liksa tragisk som den jag hade läst, för då skulle den inte passa min mamma, men jag trodde att hon skulle gilla den. Det verkade vara hennes typ av bok. Det visade sig att hon älskade den. Hon har sagt flera gången att jag borde läsa den, men det har inte blivit av.. Antagligen för att det har varit så mycket med allt annat, skolan och så, eller för att jag har något emot Anna Gavalda från början.. men jag hade fel. Författare kan ändra sig. Jag har bara läst ca 100 sidor än så länge, men den är underbar. Liiite tragisk kanske, men det är sånt man får stå ut med. Men jag har svårt att slita mig.. och jag vill bara läsa mer hela tiden. Tydligen har de gjort en film av den också.,. men jag vet inte om jag vill förstöra känslan med en film, tyvärr kan det ju bli så ibland.

Det blev en liten recension av den.. och det kommer nog en bättre när jag faktiskt har läst hela boken.. men jag tycker att alla borde läsa den, eller ge den till en god vän i julklapp. Riktigt bra!

Snart kommer mormor hit.. vi ska tydligen äta middag med henne.. det kan nog bli intressant.. hoppas att hon är som hon brukar och inte frågar för mycket.. kan bli jobbigt då.. men hon brukar mest prata om ointressanta saker, så jag behöver nog inte oroa mig..

 Pratade med Becka förut, hon ringde och ville prata lite. Kändes härligt att få prata med henne igen, och det ska bli så skönt om två veckor, att få åka dit och glömma allt ett tag, glömma skövde, glömma hur kallt det känns, och bara få vara med syskonen. Det ska bli jättehärligt. Älskar dem!

Får se om jag skriver mer ikväll, kanske, kanske inte.


"Vilsen väntar på värmande vän"

Kommentarer
Postat av: Åsa

Jag har läst en halv bok idag, det är najs! =)

2007-11-25 @ 17:45:51
Postat av: Bella

Det är nice Åsa!.. jag har nästan också gjort det, och det var inte skolarbete!.. nästan läskigt :P

2007-11-25 @ 19:13:35
URL: http://kallamigbella.blogg.se
Postat av: lisen

åh bellra. det är världens bästa bok. den är ju helt underbar. och såg filmen för ett tag sen som också är asbra. alla roller är helt perfekt satta. men det blir aldrig lika bra som boken men det var verkligen inte så att man förstörde den.

2007-11-27 @ 22:42:49
URL: http://flisens.blogg.se
Postat av: Bella

Jag vet.. helt underbar!.. Jag är totalt fast. Vet inte om jag vågar se filmen. Det brukar förstöra för mig.

2007-11-27 @ 23:35:47
URL: http://kallamigbella.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0