"Your first love is intense"

Förklaringen till rubriken är att jag just nu kollar lite halvt på Gilmore Girls. Det är faktiskt lite roligt ibland.. även om det är jävligt överdrivet för det mesta.. Just detta handlar om att Rory har blivit dumpad av Dean.. mamman vill bara att hon ska frossa och tycka synd om sig själ. men Rory vill aktivera sig med något istället.. Jag skulle nog välja frossandet. Det känns som det enda vettiga att göra i en sån situation..

Jag tycker makt är en läskig sak.. ibland iaf.. Jag har ofta märkt att både i förhållanden och i kompisförhållanden så är det någon som har övertaget. Ofta så märks det inte jättemycket, och det kan t.o.m. variera vem det är som har makten. Det är lite som min teori.. en är person 1 och en är person 2.. Det finns väl inga fel med detta förrän man börjar använda makten på fel sätt.. Vissa trycker ner person två.. och detta kan göra mig grymt irriterad.. Man måste liksom kunna stå utanför och titta på sitt liv och inse att man gör fel ibland.. för det gör vi alla..
Jag tror att jag både har varit person 1 och 2 i "maktkampen".. men jag ska verkligen försöka tänka mer på vad jag gör.. och på hur jag behandlar människor.. Vill inte "hänga ut" någon, för det handlar nog om alla människor.. Det hjälper nog mig att skriva om det också.. Läskigt är nog det rätta ordet iaf..

För att byta ämne och inte snöa in totalt.. Idag hade vi det vidriga hemska naturkunskapsprovet! Jag hoppas verkligen att jag klarade det, för hans prov är helt sjuka! Hata frågorna.. de var helknäppa.. ska bli så skönt när jag slipper den kursen..

Jag fick en katalog från Linköpings universitet idag.. känns spännande tycker jag.. det står mitt namn på den och allt.. undrar om det är det rätta?..

Nu måste jag nog gå och plugga.. Om jag känner mig själv så kommer jag nog skriva igen ikväll.. kanske har någon annan vettigare teori någon gång..


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0