Alla bara spelar sitt spel, den som följer regler gör fel.

idag hängde jag och Asa på rese igen (håller nog på att bli en vana).. jag vet inte varför, men där släpper vi loss och kan snacka som galningar.. vi har mycket att prata om just nu (eller ja, inte mycket egentligen, för vi ältar samma saker hela tiden.. men det är viktigt att prata mycket)..
Vi satt där i nästan två timmar idag igen.. men iaf.. vi börjar gå bortåt i korridoren, för att hitta en ledig bänk någonstans (jävlar vad mycket folk det finns!).. vi kom tillslut jättelångt bort, och det står två killar vid väggen, och en av dem pekar finger åt mig.. jag kollade inte så noga, och tänkte "pucko".. men haha.. det visade sig vara Viktor och Majtan..såklart viktor som pekar fuck you.. skräll :P.. haha.. det var inte oväntat.. har inte träffat någon av dem på ett tag..

Idag var vi duktiga och gjorde vår tidsplan till projektet.. den skulle väl varit gjord i början egentligen, men skit samma..

Idag var det prat om kärlek (det är väl typ det och sex som dominerar våra samtal :P).. Vad ska man egentligen göra när huvudet säger en sak, och hjärtat en annan?.. Det är svårt att tänka klart med hjärtat, men det är väl det man borde följa egentligen?.. Asa har ju det klurigare än vad jag har det.. Ska inte gå in på det mer.. klurigt är det iaf.. vi kom fram till att om man vill ha kärlek och lycka så måste man vara villig att satsa.. man kan inte få något tillbaka om man inte offrar något. Det är säkert jätteobehagligt att låta någon hålla ens hjärta, och ha makten över ens känslor.. jag har inte riktigt vågat det än.. och jag är rädd precis som alla andra.. men kommer det rätta tillfället, så skulle det vara värt att satsa. Sårad blir man ändå, vore en vinst om man fick lycka på köpet... Sånt här gör mig jätteblyg egentligen, så det är tur att jag inte behöver se någon läsare i ögonen när jag skriver allt.. Är det värt offret? Jag vill veta!
Lisa Ekdahl säger det enkelt.. "Att bli älskad är stort, bara att älska är större"

Jag kanske verkar deppad, allt snack om kärlek (eller kanske frånvaron av den).. kan göra en deppad.. men jag känner mig faktiskt helt ok.. lite tom under vissa perioder kanske.. men ett pirr i magen som vissa personer kan framkalla löser det under lite tid.

Skit samma.. imorgon ska jag åka till Linköping igen.. det ska bli härligt.. Ska ju först åka och byta i falköping.. det känns värt :P.. eller inte.. Jag åker iaf 13:57.. ska nog skriva upp det på handen, annars så lär jag glömma bort det..
På tåget ska jag nog plugga lite engelska, körkortsteori eller bara sitta och skriva.. jag har börjat "drömma" fram texter.. precis när jag håller på att somna så kommer det en bra mening in i mitt huvud.. vem vet, det kanske går att bygga ihop till en dikt om ett tag. Ibland ångrar jag att jag inte kunde kommit på meningarna tidigare.. det skulle passa så bra in i vissa scener i mitt liv.. nästan läskigt bra.. kanske var för att jag tänkte på just den stunden när det kom till mig.. jag vet inte.

Man måste älska Anders Ekborg.. för han kan lyfta sådär på ögonbrynet.. det är jävligt sexigt! Sen sjunger han bra med :P

Tur att jag inte är helt ostrukturerad när jag skriver.. Asa och jag pratade idag om att skriva ut alla blogg inlägg, förklara vad man menade med allt, vilka alla personer var, o.s.v. och sen göra en bok av det... en ganska dålig idé, men man kanske skulle förstå sig själv lite bättre.

Nu blir det så där satans långt igen.. måste sluta tänka för mycket.

Kyss mig igen innan jag somnar, för man vet aldrig när det händer igen

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0