Berra goes nostalgisk

Oerhört motiverande dag.. iaf i början.. vi hade labb på naturkunskapen.. och då fick vi. (spänningen stiget).. räkna majskorn :P.. en lektion har aldrig varit så meningslös.. Nästan tragiskt
Vi såg på Möss och människor på "kvinnligt, manligt, mänskligt".. ganska flummig kurs, men det är härligt med film.. ska skriva analysen någon dag.. och hoppas på att den blir lika bra som den förra jag gjorde.

Sen var det stan med Asa.. Jag köpte en klänning på indiska, och lite smågrejor på HM.. var egentligen sugen på att köpa en annan klänning på Indiska, för tyget var skitsnyggt, men modellen var konstig, och jag hade lätt kunnat vara gravid i den utan att det hade synts någonting.. synd det..
Sen hamnade vi såklart på rese... det har verkligen blivit vårt snackställe.. vi hade längtat dit båda två.. mycket att prata om (som alltid).. det var riktigt härligt.. Allt kommer verkligen fram, och det är bara hon som vet allt.. så det är bara hon som förstår..

Det var emobarn på rese.. eller jag vet inte om man ens kan kalla dem det.. de var störande iaf.. de såg inte ut att vara äldre än typ 12-13.. så det kändes bara tragiskt.. Asa kläckte ur sig den fina kommentaren "Bli inte stora än, det är inte mycket att se fram emot".. positiv eller vaddå?.. haha.. men så illa är det egentligen inte.. men allt var bara så mycket lättare när man var liten.. då blev man aldrig riktigt sårad, man sårade ingen ordentligt heller.. ingen brydde sig riktigt.. och det där med kärlek.. då sa man liksom "får jag chans på dig?".. och så var det klart.. ingen tvekan om man var tillsammans med någon eller om man bara strulade runt.. då var det liksom svart eller vitt.. gråtonerna som finns nu existerade aldrig.

Asa är iaf underbar.. var har du funnits hela mitt liv?.. önskar att jag hade haft dig redan på högstadiet.. då det var som värst.. men som någon smart människa har sagt.. "People enter your life for a reason, a season or a lifetime".. jag hoppas på Lifetime när det gäller oss.

Vi pratade om val idag på filosofin.. att alla människor måste välja hela tiden, annars är man liksom inte en människa.. och det är så sant... det är skitjobbigt att behöva göra alla val hela tiden, men ändå är det så viktigt för att föra oss framåt. Jag är inte direkt stolt över alla val jag har gjort, men de har nog gjort mig till den jag är idag.. Det är viktigt att välja, men just nu ska jag bara vänta och se.. jag hatar det egentligen,.. men jag kan inte göra så mycket annat.. jag kan inte påverka längre.. it's out of my control.

Dags att plugga och sova..

"I will dedicate and sacrifice my everything for just a second's worth of how my story's ending"

Kommentarer
Postat av: Asa

For life :D lätt

2008-01-28 @ 21:33:37
URL: http://annasarahjosefina.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0