Jesus Christ Superstar

Just nu sitter jag och lyssnar på Jesus christ superstar.. jävlar vad Ian Gillian gör rollen som Jesus bra.. mycket bättre än han i filmen..
Jag vet inte hur gammal jag var när jag hörde den för första gången, men den musikalen har alltid berört mig (som nästan alla andra).. jag är nog musikaltokig.. det har alltid varit en dröm att medverka i en stor musikal på något.. på scen, bakom scen, eller kanske i orkesterdiket.. det vore en underbar upplevelse.

Men JCS har verkligen berört mig.. massa gånger.. det är nog det närmaste jag kommer komma att vara troende.. när han sjunger "I only want to say" på berget.. jösses alltså.. man ryser i hela kroppen.. man känner smärtan.. fan vad jag svävar ut.. men det är sjukt bra iaf..

"Then I was inspired
Now I'm sad and tired
After all I've tried for three years
Seems like ninety
Why then am I scared
To finish what I started
What you started
I didn't start it
God thy will is hard
But you hold every card
I will drink your cup of poison
Nail me to your cross and break me
Bleed me, beat me
Kill me, take me now
Before I change my mind"


*Ryser i hela kroppen*

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0