Linköping... min framtid?

Väntan är äntligen över.. jag är hemma igen :P.. haha.. Det jobbigaste är att vår dator är trasig eller nått, så vi lämnade den i linköping så att Daniel får laga den.. så nu får vi använda pappas bärbara.. jobbigt..väldigt mycket dagens i-landsproblem.. men ändå!

I torsdags åkte jag tåget till Linköping.. det gick toppen, men tåg är tråkigare än man tror..men jag satt och lyssnade på musik hela vägen, så det gick bra.. sen blev jag hämtad av Daniel på stationen, och vi åkte till Ljungsbro där hans och beckas nya hus ligger.. jösses vad vuxna de har blivit.. villa, bil, klara med sina utbildningar, och de ska ha barn i mars..

Jag kom dit mycket tidigare än mamma och pappa, så jag och becka hann prata lite.. det kändes bra...
I fredags var vi på ikea (såklart).. och sen så skulle vi flyttstäda i deras förra lägenhet.. shit vad flyttstäda är tråkigt.. jag fick ta sovrummet.. tur att jag hade min ipod med mig... annars hade jag nog dött av uttråkning.. städa är det jag hatar mest tror jag.. men i mitt huvud var jag med i chess och hair.. jag sjöng med i allt ...det kan ha sett roligt ut när jag tvättade fönstren, när jag stod ute på balkongen.. höll nästan på att ramla av pallen när jag mimade till "jag vet vad han vill"... haha.. som sagt... jag borde lugna ner mig..

På kvällen var vi på middag hos Batte och Marina.. shit vad gott det är med hasselbackspotatis, och den såsen är så satans god.. Batte försökte vara överbeskyddande ett tag, men jag tror att jag ljuger ganska bra... det är något jag har lärt mig..

Igår var vi på cloettafabriken på förmiddagen.. det är riktigt farligt att den ligger 500m eller nått från beckas hus.. shit vad mycket godis.. jag köpte lite polly och center.. tänkte ta med lite på vinterhajken.. då blir Åsa glad :D..
Sen var det examensfirande som gällde.. Becka är färdig socionom (soc-tant) nu. så vi firade henne med god mat, champange och presenter.. riktigt mysigt.. Beckas kompisar Lisa och Stefan var där med.. shit vad rolig Stefan är.. jag satt och garvade hela middagen.. hoppas att jag får träffa dem fler gånger..

På kvällen när alla gäster utom familjen var kvar så badade vi bastu och jacuzzi.. riktigt härligt..så underbart att de har det i källaren. jag vill också ha bastu!  En riktigt varm basut och en kall öl.. blir det bättre än så?

På kvällen kom tyvärr känslan jag hade under jul tillbaka..ven om det är familjen så känner jag mig ensam när det är 3 par och jag... det känns riktigt trisst ibland.. jag säger inte att jag vill ha ett förhållande för att vara som alla andra i familjen, men ibland blir man påmind, och då känner man sig väldigt ensam helt plötsligt.
Jag tror på nått sätt att jag egentligen är kär i kärleken.. eller jag vet inte.. men känslan som finns där när någon bryr sig.. när någon vill ha en för den man är.. det är väl det bästa som finns?

Nu måste jag sluta.. ingen som orkar läsa i vilket fall..

"Ingenting kan vara i all evighet.
Alla vet att underbart är kort.
Man får en chans och tar tillvara den
eller ser ett minne blekna bort"

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0