Va dove ti porta il cuore

(Italienska är ett vackert språk.. vill kunna prata det på riktigt. Va dove ti porta il cuore=Gå dit ditt hjärta för dig)

Idag har det varit en lång, men väldigt bra dag.. Den började med en hastig promenad med mycket bra musik.. gjorde en spellista med låtar jag inte har hört på länge.. och satan i gatan vad jag fick lust att sjunga! Jag startade det hela med "lämna inga dörrar på glänt" från Chess. Helen Sjöholm är helt otrolig! Den låten är helt underbar, och den skulle ha blivit dagens soundtrack om den inte vore så satans bitter :-P
Anna Ternheim blev dock DS, för den låten är så sjukt grym.. lyssnade på den imorse också. Sen var det lite mer grymma låtar, och ganska mycket musikallåtar :D.. såklart.. har min musikalperiod igen! (just nu rullar chess i bakgrunden)

Dagen idag började med filmen "Länge leve livet" på sagabiografen.. det är en "don't drink and drive"-film, som jag har sett förut.. men jag ljuger om jag säger att den inte berörde.. vill bara säga till alla som betyder något för mig.. Kör ALDRIG berusade.. helst ska ni inte göra någonting som kan skada er.. jag blev lite berörd av filmen, för jag blev så rädd för att något skulle hände till de personerna jag älskar.. fy fan!.. Inget får hända er!

image51

Efter skolan (och projektmötet, som gick förvånansvärt bra) gick jag och Asa och köpte godis.. sen satte vi oss på rese.. helt otroligt att vi kunde spendera nästan 2h där.. men när vi kommer igång och pratar så finns det inget slut. Vi pratade om allt idag.. det var härligt.. det kändes lite som att hon inte riktigt förstod allt igår.. men nu vet jag var hon står, och det känns skönt att hon förstår (som vanligt)..
Idag kom vi fram till att killar är skitsvåra att förstå sig på.. det sägs alltid att tjejer är klurigast att förstå.. och det kan jag också förstå.. vi säger inte vad som är fel, men vi har rätten att vara sura över att killarna inte förstår sen i efterhand.. men killar är i allmänhet väldigt svåra att förstå sig på. Hur ska man göra för att det ska vara rätt? Ska man liksom visa sina känslor och riskera att skrämma iväg dem?, eller kanske vara lösaktig för att behålla deras intresse.. finns det egentligen något mellanting?.. jag vet att alla killar är olika (och JA det har jag märkt).. men det är skitsvårt att veta vilken väg man ska ta.. fasen.. nu babblar jag massor igen.. men det är klurigt att få ihop 2h seriöst prat till ordentliga tankar..

Såklart var vi lite oseriösa också.. jag tycker att uniformer är hett, Asa gillar snickarbyxor (vet att Åsa gör det med).. och det jag måste hålla med där.. uniformer kräver en speciell kroppsform, men arbetsbyxor passar de flesta.. Asa kallar dem korv-med-bröd-killar.. förstår inte riktigt kopplingen, men det finns säkert en logisk förklaring :P.. haha..

På bussen hem mötte jag en gammal förälskelse.. ganska roligt.. jag var väldigt mycket yngre då.. det hände aldrig något, men jag hade nog inte fallit för honom idag... Det var iaf roligt.. har inte pratat med honom på flera år.. har väl inte så mycket gemensamt längre.. men en vindpust från det förflutna kan vara roligt ibland.

Jag hade planerat att skriva om en dagdröm som jag alltis sitter och drömmer mig bort i.. men det blev väääääldigt långt ändå.. så jag kanske skriver den imorgon..

Vill bara tillägga att jag är glad idag.. mår toppen faktiskt.. allt känns bra.. även om jag är ovetande.. och aningen mobbad i skolan :P

"Den enda rikedom jag har, är tusen frågor utan svar"

Kommentarer
Postat av: Åsa

Åh, snickarbyxor alltså =) Det bästa som finns!

2008-01-22 @ 21:40:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0