Bella funderar

Nu sitter jag här igen.. ensam hemma.. som vanligt.. idag har varit en seg dag.. antagligen mest beroende på att det var fest igårkväll och jag fick i mig lite för mycket rödvin.. eller egentligen inte för mycket, lagom mycket.. men fortfarande så att segheten finns där dagen efter.. men kul var det ändå.. Palm är väldigt rolig när han är berusad.. han hade kännt "gnistor".. haha.. ofta!

Nu har jag suttit och slökollat lite på "How to lose a guy in 10 days".. såg bara halva filmen men ändå.. det var en sån där typisk amerikansk film.. där det slutar lyckligt och de får varandra.. som vanligt.. Det var den lilla söta blonda tjejen som fick den långa, manliga mörkhåriga killen.. som det alltid är (i vissa fall tvärt om).. jag som rödhårig känner att vi är ganska underrepresenterade i sånna filmer.. men skit samma..
Jag mår nästan illa av sånna filmer nu för tiden.. jag har blivit så cynisk.. det känns som att kärleken fungerar inte så i den "riktiga" världen.. här har alla massa problem som komplicerar allt jättemycket. När jag hör om alla som har problem så tappar jag hoppet ibland.. visst så funkar det och blir sån där pussinuttkärlek för vissa, men det är fasen inte ofta.. för de flesta så är det väl en balansgång mellan lycka och sorg... det pendlar liksom hela tiden, och man vet inte riktigt var man har varandra.. för seriöst.. hur många som jag känner har ett öppet, seriöst förhållande där man berättar allt för varandra?.. jag tror knappt att de existerar längre.. jag vet inte ens om man vill ha det?.. mystiken kanske försvinner om man vet allt om varandra och kommer för bra överrens.. men jag vet inte.. har dåligt med erfarenhet om kärlek.. så jag ska inte uttala mig.. jag får återuppta bloggen om sisådär 30 år och hoppas att jag har något vettigt att skriva då.

Jag ska inte vara själv egentligen.. jag mår inte riktigt bra då.. jag funderar för mycket och blir för negativt inställd till allt.. jag tappar hoppet jättelätt.. jag måste sluta med det.. men viss musik, vissa dofter, vissa känslor jag får tar mig så hårt.. jag har lite svårt att skilja på verklighet och det som jag fantiserar ihop... jag får sluta ta ut lyckan i förskott..

I natt drömde jag om festen.. det var skitförvirrande när jag vaknade.. för då trodde jag att det jag drömt faktiskt hade hänt.. så jag var jätteglad.. men så var det tyvärr inte..

"Vakna du drömmer, det är nått som du glömmer. Att ingen kan få ha det så bra"

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0