Ensemble c'est tout

image67

Jag ska inte låtsas som att jag kan franska.. för det kan jag inte.. men "Ensemble c'est tout" låter så mycket finare and "Tillsammans är man mindre ensam", eller "Hunting and gathering"..
Filmen var iaf helt otrolig.. både jag och mamma var oroliga för att filmen skulle förstöra boken.. men icke då.. den var väldigt bra!
Jag går runt i något slags lyckorus just nu.. allt var så vackert.. Hela filmen hade mysstämning över sig hela tiden.. och även om historian är lite sorglig och tung ibland så var den så bra ändå!

image68

Audrey Tautou är så söt så att man vill äta upp henne.. hon är nog en av de vackraste människorna som finns.. skulle döda för att vara lika söt som henne.. shit alltså!
Guillaume Canet var också långt ifrån ful.. och hans karaktär var helt underbar.. han har små, mörka, leende ögon.. jag smälte nästan när jag såg honom.. helt otroligt!

Jag är så glad över att de faktiskt lyckades med denna filmen.. boken är så jävla bra.. så att filmen lyckas bli lika bra är bara en jackpott!.. SE DEN!

image69

-"Skål för framtiden"
-"Skål för stunden, vi får inte bli kära. Vi knullar och dricker, men vi får inte bli kära. "

Kommentarer
Postat av: Erik Keding

Fransmännen är ganska duktiga på att göra filmer :) kanske får spana in denna då ^^

2008-03-15 @ 13:48:52
URL: http://theartist.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0