Tristan och Isolde

Idag är det tjejdag för mig som gäller.. eller det blir ju tjejdag/ensamdag.. ingen hemma så jag ligger i soffan med mjukiskläder och kollar på "Tristan och Isolde".. jag köpte den i somras, och den är riktigt bra.. inte lika bra som boken, för det kan nog inget bli.. men det är en vacker film.. så nu ska jag vara typiskt tjejig och äta choklad, kolla på tjejfilm och drömma om ändlös kärlek..

Igår satt jag och läste igenom gamla blogginlägg på lunarstorm.(ja vi har alla haft en period där).. där fanns många saker som jag inte visste om mig själv.. jag var väldigt deppig på högstadiet.. mycket deppigare än jag minns.. när jag läste kom allt tillbaka.. de gångerna som jag var så nära, men inte vågade... allt detta hade jag förträngt/glömt..
sen insåg jag också hur mycket jag verkligen tyckte om både G och E.. och de kom nog i precis rätt tid båda två.. Jag kan inte säga att jag älskade dem.. för jag var för ung för att inse vad kärlek var... men tyvärr sa jag det nog till dem ändå, och tyvärr sårade jag E väldigt mycket... Han förvillade mig med sina ord.. hans ord är de som har berört mig mest, och han visste precis vad som skulle sägas.. men tyvärr fanns inte kemin där... och då är det hopplöst.. G var det nog tvärt om med..

nu ska jag försöka se framåt istället och inte tänka tillbaka...fast framåt är dumt också.. då hoppas jag bara på saker som inte kommer att inträffa.

En dag kan vi börja leva.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0