Varning för nördinlägg!

Shit. Helgen var härlig. Jag är så sjukt taggad för att spela mycket mer nu! Har någon behov av en någorlunda duktig tubaspelare, så hör av er direkt! Jag föredrar brassband framför blåsorkester.. men vad fan, jag tar vad jag får! :D

Bra helg som sagt. Började med konserten i torsdags. Det gick riktigt bra och jag var hoppig efteråt. På fredagen bar det av till jönköping där vi repade i flera timmar. Vår dirigent är så sjukt söt (tyvärr är han 30år, är gift och har barn). Han är en toppendirigent (den bästa jag har spelat för) och hur trevlig som helst (+söt då).. Vi lät faktiskt riktigt bra tillslut. Sen bar det av till vandrarhemmet och sen in till öppningskonserten.

På lördagen tävlade vi halv elva. Jävlar vad nervös jag var , men sjukt roligt och jätteseriöst.  Domarna satt bakom ett skynke och vilka vi var och vad vi skulle spela presenterades på scenen på en stor skärm, allt för att domarna inte skulle veta. Vi fick traska in, och sen kom mattias. När alla var på plats frågade presentatören "är domarna redo?" och de svarade genom att plinga i en liten klocka. Sen spelade vi som fan :P

Resten av dagen gick åt till att lyssna på massa andra band och gå runt och titta drömmande på tubor jag inte har råd med. Min dröm stod där på ett bord, utan prislapp, men eftersom den var ny så ligger nog priset runt 50 000. Inte riktigt vad jag har råd med. Har någon en vettig 4-ventilig Bb tuba för en femtiolapp skulle jag vara glad :D

På kvällen var det galakonsert med Black dyke band som är det bästa brassbandet i världen. Helt jävla otroligt var det. Jag satt och applåderade tills jag hade så ont i händerna att jag knappt kunde nudda längre. Tubasolisten (som förövrigt är bäst i hela storbritannien) var helt sjukt. Jag har aldrig hör så långa, ljusa, mörka, snabba toner på en tuba, någon gång! Sen börjar människan spela dubbelton och trippelton med.. Jag fattar inte hur han lyckades! Jävligt mäktig konsert iaf.

Sen var det då dags för prisutdelning. Tyvärr kom vi bara 4 av 6 tävlande lag i division 2. Men jag är nöjd ändå. Vi har bara spelat ihop 4 helger (jag har varit med 3) varav den sista var tävlingshelgen. De sista musikanterna tillkom i skövde, alltså har de aldrig spelat med oss förut. Så jag är stolt, fast ändå är det lite tråkigt.

Slut med nörderierna


På söndagen åkte jag till Asa. Riktigt kul att träffa henne igen. Hon och viktor är ett sånt där äckligt par som jag hatar/är avundsjuk på. Allt är rosenrött och gulligt.. men Asa verkar riktigt lycklig, så då är jag nöjd.

Jag köpte världens underbaraste tröja idag förresten.. Jag vill krama mig själv hela tiden för att den är så mjuk.

Nu orkar jag inte skriva så mycket mer..

"Håll mig hårt, har du förstått?"

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0